Avdelingsleder kommunalteknikk (søknadsfrist 07.03)

 

Avdelingsleder kommunalteknikk

 

Øksnes kommune, Driftsavdelingen

Øksnes kommune har ledig stilling som avdelingsleder for driftsavdelingen – kommunalteknikk. Avdelingen har 6 ansatte i tillegg til avdelingsleder, og rapporterer til kommunalsjef for teknisk. Avdelingen har ansvar for vei, vann, avløp og gatelys i Øksnes kommune.

Kommunen tilbyr kr. 100.000 til den som fyller kravet til ingeniør og som tilbys og takker ja til stillingen. Dette er et engangsbeløp som utbetales etter endt prøvetid på 6 måneder, og som gir bindingstid på 2 år.

Søknadsfrist: 07.03.2022
Arbeidsgiver: Øksnes kommune
Sted: Myre
Stillingstittel: Avdelingsleder kommunalteknikk
Heltid / Deltid: Heltid
Ansettelsesform: Fast
Stillingsprosent: 100
Webcruiter-ID: 4471686283 

Arbeidsoppgaver

Jobben vil i hovedsak bestå av følgende oppgaver:

Daglig ledelse av driftsavdelingen
Personalansvar for avdelingens 5 ansatte
Relevant saksbehandling innenfor vei, vann og avløp, samt andre fagområder innenfor kommunen.
Overordnet ansvar for gjennomføring, økonomi og fremdrift for prosjekter innen for avdelingen, herunder også gjennomføre mindre prosjekter på egenhånd
Overordnet ansvar for offentlige anskaffelser innenfor avdelingen, samt gjennomføre anskaffelser selv. Herunder utarbeide konkurransegrunnlag.
Oppfølging av kontraktører på vinter og sommerdrift av kommunale veier

Kvalifikasjoner
Vi søker deg som:

* er ingeniør
* alternativt kan lang relevant praksis, erfaring og annen utdanning kompensere for ingeniørkravet
* har erfaring fra fagområdene vei, vann og avløp, det vil bli vektlagt
* har erfaring med ledelse
* har erfaring med offentlige anskaffelser
* har erfaring fra kommunal saksbehandling
* har erfaring med prosjektledelse og gjennomføring av prosjekter
* har god muntlig og skriftlig fremstillingsevne – Norsk språk

Personlige egenskaper
Vi ønsker en person som :

Er samlende og kan bygge team
Samarbeider godt med alle
Får ut det beste potensialet i sine medarbeidere
Har stor arbeidskapasitet
Liker en hektisk hverdag og mange varierte oppgaver
Er løsningsorientert
Har evne til å innrette seg etter fattede beslutninger og vedtatte rammer
Er engasjert og innovativ
Ser muligheter i oppgaver og personell
Liker samspill og jobbe i en helhetlig organisasjon
Har gjennomføringsevne

Vi tilbyr

Variert arbeid i positivt miljø.
Tilsetting på vanlige kommunale vilkår.
Fra lønnen trekkes 2 % innskudd til pensjonsordning.
God forsikringsordning og lånevilkår i KLP.

Det gjøres oppmerksom på at navnet på en søker kan bli offentliggjort
selv om søkeren har bedt om at navnet blir unntatt offentlighet. Ønsker du unntatt offentlighet må det begrunnes, jf. offentleglova § 25, andre ledd. Du varsles dersom ønsket ikke kan tas til følge.

 

Langryggveien 22, 8430 Myre, Norge

 

Søk på stillingen her.

 

Kontaktinformasjon

Bengt Stian Nilsen, Kommunalsjef
951 70 945
bengtstian.nilsen@oksnes.kommune.no

 

Øksnes kommune har ca 4.500 innbyggere og ligger i Vesterålen. Kommunen har et godt og variert næringsliv som er i kontinuerlig utvikling. Med Myre som kommunesenter er vi Norges største torskekommune, og fiskeri har alltid vært bærebjelken i vårt samfunn. Med storhavet som nabo, fjell i verdensklasse, imøtekommende og varme innbyggere er Øksnes kommune en kommune for framtida. Øksnes kommune har et rikt og variert kulturliv, med Dronningruta og Nyksund som kjente opplevelser.

 

Del stillingen

Selskap

Øksnes kommune

Kontaktinfo

  • Bengt Stian Nilsen
  • Tittel: Enhetsleder
  • E-Post: bengtstian.nilsen@oksnes.kommune.no
  • Mobil/Tlf: 951 70 945

Lokasjon

  • Myre

Søknadsfrist

Mars 7, 2022